Dedublare… (știu că n-o să placă, dar inima nu mai poate să tacă…)

societatea este-n dictat,

libertatea e mit,

EU-l este manipulat,

cineva…

ne hrănește cu vid…

adevărul costă…

De câteva zile trăiesc 2 stări, care se bat cap în cap:

1)   Îi compătimesc pe ucraineni pentru umilirea la care sunt supuși, astăzi… de ruși.

2)   Îi compătimesc pe românii din Ucraina (care încă au mai rămas pe vechile teritorii românești) pentru că au fost lăsați de izbeliște…

Dar cine ne compătimește pe noi… în hotarele noi? Ce popor ne deplânge pentru toate suferințele noastre?

De secole am stat la intersecția imperiilor. Cine ne-a compătimit? Cine ne-a căinat atunci când strămoșii noștri au fost ponegriți pe nedrept și dați uitării? Cine ne ascultă când cei mai buni au fost duși/distruși prin siberii?…Cine ne-a înțeles când din noi s-a rupt și se rupe, bucată cu bucată?

Azi îi compătimim pe ucraineni pentru umilirea lor (pentru o țară creată artificial și ruptă din alte state)… Dar oare noi nu am fost, nu suntem umiliți?… și de ruși și de aceiași ucraineni, de evrei, de unguri, de… cui nu-i lene… chiar și de găgăuzi…

Am rămas de râsul lumii… Poate a venit timpul să ne gândim la noi, la demnitatea noastră, la strămoșii, la urmașii noștri?

Îi compătimesc pe cei care au căzut pe Maidan. Dumnezeu sa-i ierte!

De câteva zile mă lupt, mă lupt cu mine…

Despre Dinu

nu-s geniu al poeziei nu pot reda tot ce-aş dori de aceea îţi voi spune: “Te rog, nu mă ciopli” nu-s bun la complimente ci doar la fapte tari ba chiar şi indecente dar bune de pahar ar spune unii: "nu-s bun pentru nimic… sunt bun pentru nimic" dar mă arunc în toate mă-mpiedic, mă ridic nu pot să merg prin lume cu capul aplecat şi mulţi mă cred adesea că sunt un apucat nu pot mocni o viaţă ca un cărbune stins şi, fie, ard în pară cum ard şi-acum în vis nu-s geniu-al poeziei şi nu-s aşa cum vrei sunt o insectă, care trăiesc în flori de tei...

  1. nina vasilii

    Stimate Dinu,nu e vorba despre „dedublare”! Este acea semincioară de omenie, care ar trebui să-și găsească loc în fiece inimă. Doar brutele rămîn indiferente la evenimentele ce se perindă. Și eu, spre ex., și mulți-mulți oameni trăiesc aceleași sentimente, aceleași emoții, aceleași gînduri. Istoricește, între statele noastre au existat și mai există dispute. Ele sunt rezultatul politicii promovate de statele-„mari puteri”. Dar, pur uman, ne înfioară războiul ca stare (războaiele sunt ațîțate de împărați, dar suferă oameni nevinoveți); ne doare că sunt folosiți ca „carne de tun” copii, tineri, care ar fi putut trăi, crea, concepe copii, făuri case… Deaceea, consider reacția de susținere a ucrainenilor – pur omenească! În altă ordine de idei, sunt și vecinii noștri. Iar în caz de nevoie vecinii se ajută, indiferent de conjunctură. Și, ce profund a spus Adrian Păunescu: „Și despre noi e vorba în propoziția tragică de la Belgrad…”…

  2. mason333

    Nu trebuie sa mire pe nimeni aceste actiuni…Si pana la urma sunt unii si aceiasi Ucraineni,Rusi sunt tot ei. Probabil nu se vor mai numi Ucraineni ci Rusi in rest ce poate fi rau pentru ei?

Lasă un răspuns

