ORBII ŞI ELEFANTUL (Cum crezi, va fi ales Președintele RM? Eu vreau deja anticipate!!!)

Au fost odată şase orbi originari din Hindustan.

Instruiţi şi curioşi,

Ei doreau pentru prima oară

Să întâlnească un elefant,

Pentru a-şi completa învăţătură.

Primul se apropie de elefant

Şi, atingându-i, din lateral,

Pântecele larg şi robust,

Exclamă: “Dumnezeu să mă binecuvânteze,

Un elefant e ca un zid!”

Al doilea, pipăind un colţ al elefantului,

Strigă: “Oh! Oh!

Rotunjit, neted şi ascuţit?

După părerea mea, elefantul acesta

Seamănă cu o lance!”

Al treilea se îndrepta spre animal,

Îi cuprinse trompa unduitoare

În mâinile sale şi spuse:

“Pentru mine, elefantul e ca un şarpe!”

Al patrulea îşi întinse mâna cu nerăbdare,

Pipăi genunchiul

Şi fu convins că un elefant

Seamănă cu un copac!

Al cincilea, atingând din întâmplare urechea, spuse:

“Chiar şi pentru cel mai orb dintre orbi

Această minune de elefant

Seamănă cu un evantai!”

Al şaselea căută animalul bâjbâind

Şi, apucându-i coada care mătura aerul,

Simţi ceva familiar.

“Înţeleg, spuse ele, elefantul

Este ca o frânghie!”

Şi atunci, cei şase orbi

Discutară îndelung şi cu înflăcărare,

Susţinându-şi fiecare părerea în exces,

Şi, chiar dacă toţi deţineau câte o parte de adevăr,

Niciunul dintre ei nu avea dreptate!

 

Sursa: Eneagrama: secretele personalităţii umane/SALMON, Eric. – Piteşti: Paralela 45, 2009, pp. 139-140

Despre Dinu

nu-s geniu al poeziei nu pot reda tot ce-aş dori de aceea îţi voi spune: “Te rog, nu mă ciopli” nu-s bun la complimente ci doar la fapte tari ba chiar şi indecente dar bune de pahar ar spune unii: "nu-s bun pentru nimic… sunt bun pentru nimic" dar mă arunc în toate mă-mpiedic, mă ridic nu pot să merg prin lume cu capul aplecat şi mulţi mă cred adesea că sunt un apucat nu pot mocni o viaţă ca un cărbune stins şi, fie, ard în pară cum ard şi-acum în vis nu-s geniu-al poeziei şi nu-s aşa cum vrei sunt o insectă, care trăiesc în flori de tei...

Lasă un răspuns

